::Tabung Nak Bayar Roadtax Kereta ::

Thursday, 20 December 2012

::Macam-macam::



Biasalah..
Bila lepas lunch..
Mata pun mula ar kuyu..
Macam-macam..
Apa yg macam2 erk??
Macam2 perangai orang..
Petang ni..
eira nak kongsi n luahkan sikit..
Pasal perangai2 manusia ni..
Ada orang yg suka pakai cantik2..
Sebab ketagih nak dengar pujian org..
Contohnya..
Beli kasut baru, saja pakai kat opis..
Pas tu siap bagi tahu kat orang kat satu opis..
Dia beli kasut baru..
Kalau org x puji..
Mula ar tarik muka..
Org yg piji tu pun..
Entah ikhlas ke tidak..

To me..
Eira x kan sewenang-wenangnya nak puji org..
Lagi pun apa yg de pada pujian..
Ye tak??


Ada lak orang yg x lengkap perjalanan hidup dia..
Dalam sehari..
Kalau x mengumpat org..
Tiap2 pagi..
Sebelum masuk keje..
Mesti dorang buka port..
Bertenggek sambil citer pasal org lain..
Kol 8.30 pagi..
Barulah terhegeh-hegeh nak masuk opis..
Sabor je lah..
Bila masuk keje lak..
Asyik duduk dpn pc je..
Langsung x berganjak..
Sekali pandang..
Mesti org akan cakap..
Khusyuknya dia wat keje..

Padahal..
Hakikatnya..
Tengah melayan citer hindi @ drama adam dan hawa..
Kol 11 pagi..
Baru nak tengok keje..
Bleh lak cam gitu ye..
Eira pun xde lah baik sangat..
Tapi xdelah sampai tgk movie @ drama sampai berjam2..
Tugasan harian mesti diselesaikan dulu..
Ye tak...

After lunch plak..
Mesti kita dah mula rasa malas nak wat keje..
Bermulalah sesi melepak di atas sofa..
Sambil memnonton tv..

Entah bila ar keje semua nak siap..
Bila keje x siap..
Mula ar nak menyalahkan org lain..

Org cam gini pun wujud kan..
Komen kalau korang pernah mengalami keadaan seperti di atas..
Sekadar keluhan & luahan hati kecilku..
Maaf kalau ade yg terasa hati..

2 comments:

  1. assalamualaikum, jemput join :)

    http://dairihatiyana.blogspot.com/2012/12/segmen-memori-2012-terpahat-di-ingatan.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. W'salam..
      Inshaallah..
      Nnt eira join..

      Delete

Terima kasih sudi singgah kat blog Eira
Tinggalkan jejak korang kat sini..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

::Tinggalkan Link Korang Kat Sini::

Copyright © 2012.All Right Reserved by Eira Aikawa