::Tabung Nak Bayar Roadtax Kereta ::

Friday, 27 March 2009

~Sir Hakim~

Suasana kelas yang hingar bingar seperti pasar malam, tiba-tiba sunyi sepi apabila Sir Hakim melangkah kaki masuk ke kelas.
Semua mata terarah ke bawah meja, seolah-olah itulah papan hitam. Tiada seorang pon yang berani mengangkat muka menghadap cikgu yang seperti singa kelaparan itu.
“Azreen, dah siap latihan yang saya bagi semalam?”Mata Sir Hakim terarah kea rah Azreen.
“Yes Sir.”
“Ok. Bagus kelas. Serahkan semua buku anda. Hari ini kita nak buat perbincangan mengenai Kem mMotivasi yang akan diadakan pada hari Jumaat ini. Awak semua dah dapatkan surat kebenaran waris masing-masing?”
“Dah Sir!” Kedengaran kesemua pelajar kelas 3 Bestari menjawab serentak.
“Ok. Azreen, awak tolog kutip semua borang kebenaran waris dari kawan-kawan awak.”
Azreen pantas bangun dah memulakan tugasnya. Dalam hatinya terdetik, “Apsal Sir ni asyik panggil nama aku je.Tension tol!”
“Ini Sir, borangnya.”Azreen pantas meletakkan borang-borang itu di atas meja guru dan terus berlalu.
“Ok terima kasih.”
“Reen, aku rase Sir Hakim tu suka kat hang la wei,” Misya yang duduk di meja belakang mula mengusiknya.
“Tak de maknanya Misya..”Ujar Azreen sambil mengeleng-gelengkan kepalanya. Sir Hakim, guru muda yang menjadi kegilaan ramai pelajar di sekolah. Samapi cikgu yang dah kahwin pun masih lagi nak menggatal. Pelik betul.

Pulang je dari sekolah, Azreen pantas memasukkan baju-baju yang sudah dilipat ke dalam beg.

“Reen..”.Tetiba je terjengul Azril di pintu biliknya.
“Yap! De pe?Ni mesti nak minta tolong orang ni”
“Pandainya…Nak minta tolong kemaskan barang..”
“Ok. Mana barang-barangnya?”
“Kat dalam bilik Ril le sayang..” Azril membalas sambil mengeyitkan matanya.
Azreen pantas berlalu menuju ke bilik saudara kembarnya. ‘Mamat ni kalau nak minta tolong, memang pandai mengayat.’Areen tersenyum sambil mengeleng-gelengkan kepala dengan keletah kembarnya.

“Reen, Ril tengok kan Sir Hakim tu cam suke kat Reen je?” Azril mula mencucuk jarum dengan soalan-soalan mautnya.

“Mana ada ar Ril. Kang cikgu tu ramai peminat. Pening kepala aku tau tak. Sume budak-budak perempuan pandang semacam je tadi. Banyak lagi ke baju yang ko nak bawa ni? Macam nak pergi seminggu je..” Dengan pantas, tangan Azril mencubit lengan kiri adiknya.

“Sakit ar Ril..”Azreen mengaduh kesakitan sambil menggosok-gosok lenganya.
“Ha. Tau pon sakit. Aku lagi ar sakit hati dengar cikgu-cikgu cerita pasal kau dengan Sir Hakim. Betul ke kau tak de apa-apa dengan Sir Hakim tu?” Azril masih lagi mengutarakan soalan yang sama.

“Ya Allah..Betul la. Reen tak de apa-apa dengan Sir Hakim tu. Jumpa dia face to face pon tak pernah tau! Dah le. Kalau tak de apa-apa lagi, Reen nak balik bilik.” Suara Azreen sedikit keras. Geram degan sikap saudara kembarnya. Azreen terus berlalu meninggalkan Azril.

Tuesday, 24 March 2009

~Kursus Asas JPA Siri 1/2009

Assalamualaikum...
Dah lama x update blog..
Agak bz ckit sejak kebelakangan ni..
Nak story ckit pasal Kursus yang baru Eaira hadiri..
Kursus Asas JPA Siri 1/2009..
Dah lama tunggu nk msk JPA..
Akhirnya tercapai gak..

Hari pertama sesi..
Masuk je ke Pjbt JPA..
Kedatangan eira disambut oleh 2 pasangan merpati sejoli..
hehehe
Berkenalan dengan 2 Indian Girls yg comey2
cam pelakon cite Bollywood..
Tamila n Eswary..
Kol 5...
Kitorang diberi pinjam Full Uniform baju no 4..
Dan diberi T-shirt JPA..
Malam tu..
Sesi Perkenalan dengan pegawai2..
1st bdk laki yg tegur Eira..
Alif Aizat..
Tetiba je nk mrh org..
kan dah kena sound..
Sori erk Brother..
hehehe
Terpaksa bersengkang mata menjahit butang baju no. 4..
Saiznya mmg terlampau besar..
Ari Pertama tido kol 2.30 pagi..

Ari kedua...
Bangun kol 5.00 pagi..
Lps solat..
kena turun ke dataran untuk sesi naik bendera..
Lepas sarapan..
Kitorang sume di bawa naik trak ke Kem Wataniah..
memang bez naik trak..
walaupun cume 9 org perempuan je..
Eira diletakkan dalm group bwh jagaan Kprl Hizer..
Tiap2 ari ade latihan kawad..

memang letih..
tapi seronok..
blk ke pusat lthn..
masuk kelas lak..
mata pon ngantuk ar..
Petang ari kedua tu..
Sepatutnya kitorang sume gi mendaki Bukit Bendera..
Tapi apakan daya..
Takdir dah menentukan..
Hujan turun dengan lebatnya..
Program Pendakian terpaksa dibatalkan..
huhuhu..
memang sedey..
sbb dh excited..
Malam 2..
skali lg..
kami dibawa naik trak..
Ke Masjid Negeri Pulau Pinang..
Untuk menunaikan Solat Maghrib n Isya'
Memang riuh rendah ar dlm trek..
dgn kehadiran pelatih lelaki..
yg mmg gile2..
x kering gusi dibuatnya..
apa2 pon korang mmg Reput!!!
hehehe
The bez Series in 2009..

Ari Ketiga..
Berjalan sepert biase..

Ari Keempat..
Naik trak lg..
Ke Taman Belia..
Eira jln kaki je ngan Kak Mas..
Malas nak lari..
Sempat gak berkenlan ngan jurulatih..
Thanx 4 ur Support..
Balik dr Taman Belia...
Terus berlatih untuk Majlis Penutup..
Pas2 kena s2dy lak untuk ujian..
huhuhu
Alhamdulillah..
segala-galanya berjalan dgn lancar..
sampai le ari terkahir...
Miss u Guyz..
~Kak Mas~ ~Kak Iza~ ~Shu~ ~Aim~ ~Kak Nana~ ~Kak Ayu~ ~Tamila~ ~Eswary~ n sume bdk lelaki..
Sori ramai sgt..
x dpt ingat nama korang..
Kak iza..
Sori sesangat..
terpaksa berlakon masa 2..

hopefully..
Kita akan bertemu lagi




Tuesday, 3 March 2009

~1/3/2009~

Melangkah kaki ke bulan Mac di tahun baru..
Macam2 perubahan yang berlaku..
Keje semakin bertambah..
S2dent pon semakin ramai..
memang penat sgt..
melayan kerenah s2dent yg berbeza setiap ari..
ditambah dengan keje yg semakin bertimbun..
huhuhu
Hari Ahad ari tu..
Sempat gak hadiri sesi temuduga untuk JPA..
Alhamdulillah..
dapat gak menjalani temuduga dengan lancar...
Kalau de rezeki..
Teringin sgt nk jadi sukarelawan JPA..

Lepas interview..
sempat ar menonton perlawanan mini moto GP..
memang gempaq ar...
bila tengok adik2 yg kecik2 ni bawa motor..
comey2 lak tu..
apa2 pon..
tahniah kt adik yg menang 2..
apa ntah nama dia..
dh lupa lak..
anak mat saleh 2..
hehehe
Pas tgk race motor..
isi lak perut ngan nasi Beriyani..
memang terangkat ar..
Then..
Ayah beria-ria ajak gi jln Van Of Temple..
Ramai kata..
kawasan ni agak keras sikit..
Eira mmg dh lm teringin nk jln kt c2..
akhirnya tercapai gak..
hehehe..
Memang letih ar..
asyik dok dlm kereta je..
Sementara nak tunggu adik blk keje..
Sempat ar lepak2 kt Pdg Kota..
Memang bez..
Angin pantai ni..
Menenangkan hati Eira..
Rase cm nk terbang pon ade..
hehehe
dapat gak realese kan tensen..
Cukuplah catatan utk kali ni..
Jari dh lenguh menaip..
hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

::Tinggalkan Link Korang Kat Sini::

Copyright © 2012.All Right Reserved by Eira Aikawa