::Tabung Nak Bayar Roadtax Kereta ::

Thursday, 23 June 2011

::Kisah Dongeng::



Ku sedar ku tak seberapa
Jika dibanding mereka
Yang jauh lebih megah dari diri ini

Apa yang mampu ku berhias
Hanyalah hati yang ikhlas
Terpendam simpan untuk dia yang sudi

Mencintai aku dengan seadanya
Mencintai aku bukan kerana rupa
Dalam waktu sedu
Dalam waktu hiba
Ku harapkan dia rela

Mencintai aku dengan seadanya
Sanggup menerima insan tak sempurna
Atau mungkin cinta sebegitu hanya
Kisah dongeng saja

Belum pernah ku merasakan
Dipeluk dalam dakapan
Eratnya melindungi jiwa rapuh ini

Sanubariku memerlukan
Kehadiran seorang teman
Tulus mencurah kasih sepenuh hati

Mencintai aku dengan seadanya
Mencintai aku bukan kerna rupa
Dalam waktu sendu
Dalam waktu hiba
Ku harapkan dia rela

Mencintai aku dengan seadanya
Sanggup menerima insan tak sempurna
Atau mungkin cinta sebegitu hanya
Kisah dongeng saja


**Salah satu lagu fav eira..
~Cintailah aku seadanya aku~

Wednesday, 22 June 2011

::Back 2 Work::



Assalamualaikum..
Dear my blog..
Last week diserang demam..
Siap muntah2 lak..
Tensen tol..

Datang je opis...
Tengok byk tol perubahan..
Makin cantik lak..

Sampai je kat meja..
Terkejut tengok..
Ada hamper laks..
Bez tol..




Thanx kpd sume yg amik berat pasal eira..
Alhamdulillah..
Dah sembuh pu..
And i'm get ready 2 do my work..


Monday, 13 June 2011

::Budi Bahasa Budaya Kita::


Assalamualaikum..
Dear My Blog..
Ari ni nk sentuh sikit pasal Budi Bahasa..
Bak kata pepapatah Melayu..
Orang Berbudi, Kita Berbahasa..

Pagi2 lagi Eira dah bengang..
Xde niat pun nk kutuk or mengata..
Juz nak kongsi dgn sume..
Moga2 ni akan jadi iktibar wat sume..
Dan peringatan untuk diri sendiri gak..

Setiap kali jawab call..
Macam2 suara yg kita dengar..
Walaupun kita benci kat orang tu..
X yah le tunjuk kebencian kita..
Bukannya leh nampak pun..
Bekerja dengan Jabatan..
So kena ar jaga imej Jabatan k..
(Peringatan untuk diri sendiri gak)..

Kalau nk kutuk org sekali pun..
Jgn ar bagi org yg telefon tu dengar..
Kecik hati tau..
Huhuhuhu

Apa2 pun...
Bekerjalah dengan penuh dedikasi..
Kurangkan Kontroversi..
Tingkatkan segala prestasi..
(Pinjam ayat Melodi)..

Wednesday, 8 June 2011

::Terubat Rindu::



Jumaat lepas sempat gak jumpa dgn cousin..
Punya ar rindu giler kat anak2 dia..
Dah ar susah nak jumpa..
Terubat gak ar rindu..
Melayan kerenah anak2 sedara yg makin membesar..
Terasa eira makin kecik..
Hehehehe

Kena ar kembali ke zaman budak2..
Main belon buih..
Aduyai..
Dah ar lama x main..
Sampai anak sedara cakap..
"Nape belon x besar pun?"

Malu2..


Tetiba lepas dorang balik..
Teringat lak kat seseorang..
Rindukah aku kat dia??
Kat ayat2 yg diucapkan..
"Awak kan orang kesayangan saya.."

Betulkah saya ni orang kesayangan awak??
Kalau betul..
Boleh x saya jadi orang kesayangan awak sampai bila2???
:p


Monday, 6 June 2011

::Perpisahan::



Assalamualaikum...
Dear My Blog..
Agak lama meyepikan diri..
Terpaksa membzkan diri dengan kerja-kerja harian..

Mengharungi hari-hari yang agak memenatkan..
Kehilangan pegawai2 yang bertukar ke daerah..
Sedeynya..
Huhuhuhu..

Selepas hampir 2 tahun berkhidmat di bawah seliaan Tn. Zain..
Akhirnya pada 1 Jun 2011..
Tuan Zain bertukar ke daerah SPS..
Rasa agak janggal..
Terpaksa wat keje bawah seliaan pegawai baru..
But..
Life still have to go on..
Dah lumrah..
Keje tetap kena berjalan seperti biase..

Walaupun baru je kenal..
Tapi hubungan Eira n pegawai2 skim kp ni..
dah cukup akrab..
>>En Atan..
>>En. Hasli..
>>En. Azley..
>>En. Jeffri..
Selamat bertugas di pejabat baru..
Rajin2kan diri melawat saya kt pejabat..
hehehe
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

::Tinggalkan Link Korang Kat Sini::

Copyright © 2012.All Right Reserved by Eira Aikawa