::Tabung Nak Bayar Roadtax Kereta ::

Thursday, 27 September 2012

::I'm a BZ Girl::



Akhirnya..
Eira berkesempatan gak nk update blog..
Sejak kebelakangan ni..
Agak bz dengan kekangan keje dan aktiviti harian..
Last week..
Eira gi tolong ayah niaga kat USM..
Sempena Karnival Konvokesyen USM..
Ni gambar gerai kitorang..
Alhamdulillah sambutan agak menggalakkan..
Terima kasih kepada pengunjung2 yg sudi menderma..
Jasamu dikenang..
Semoga Allah membalas kebaikan korang sume..
Minggu ni plak..
Bz dengan keje..
Maklumlah sume pegawai ada kat opis..
Hehehe..

Back 2 Work Dear..

Thursday, 20 September 2012

::Jamuan Raya JPAMPP



Syawal dah berlalu..
Tapi Eira baru nak wat entry ni..
Saja je nak kongsi dengan korang sume..
Sambutan Majlis Raya anjuran opis Eira
Jamuan raya ni dibuat kat JPAM Kepala Batas pada 03 September yang lalu...
Jauh bebenor nak gi sana..
Terpaksa meredah lautan..
Nasib baik de Jambatan Pulau Pinang..
Hehehe..

Ni antara gambar2 yg sempat di ambil kat sana..
me n my bezfren kat opis..

::SEGMEN : Tambah Followers by Khairunnisa::



Petang ni Eira nak join segmen dari Khairunnisa

Kalau nak tahu syarat2 segmen ni..
Korang bleh klik banner kat atas k..
Setakat Jam 1513H..
Follower Eira adalah seramai 115 followers...
Target Eira ==>200 Followers
Eira tag Jaja..

Wednesday, 19 September 2012

::Geram::






Pagi tadi rase agak bengang sikit..
Bila tiba2 kena tegur dgn bos..
Pasal laporan..
Pada hal..
Bukan Eira yang wat laporan tu..
Sabor je lah..
Mentang2 kita ni sopan santun..
Senang2 je bebudak lelaki ni nak buli kita..
Huhuhuhu

Jangan ingat korang dpt buli aku..
Aku akna bangkit kembali..
Siap ar korang lepas ni..


::MKM FIRST FREE GIVEAWAY::


Assalamualaikum..
Pagi ni,
Eira nak join GA dari MKM
Kalau nak tahu syarat2 utk GA ni..
Sila klik banner kt bawah k..
MUJAHADAH KALAM MUSLIM
Eira tag Mama MZ dan Puan Sue
Blogger2 lain pun leh join gak k..

Tuesday, 18 September 2012

::Segmen Aku Sayang Kau, Sahabat::


Assalamualaikum..
Eira join segmen ni pulak..
Dari Nur Atirah
Untuk maklumat lanjut..
Korang boleh kilk banner kat bawah..
Eira nak kongsi tentang salah seorang sahabat Eira..
Nama dia teramatlah panjang..
Noorsharulfizatul Akhma..
Sedapkan nama dia..
Tapi Eira panggil dia Che'ma je..
Dia ni orang klate..
Ni lah Che'ma..

Jom tingkatkan followers sampai lebam


Jom join segmen ni plak..
Eira terjumpa segmen ni masa tgk ushar blog Jaja
Segmen ni dari MerepekGila
Klik banner kat atas utk maklumat lanjut..
Jumlah follower Eira setakat Jam 1223pm ni..
=> 108


Jangan lupa join k..

Segmen: Be My Follower by Didiey


Assalamualaikum..
Agak lama menyepi..
Bz ckit di penghujung syawal..
Jom kita join Segmen dari Didiey..

Kalau nak tahu syarat2 segmen ni..
Korang jgn lupa klik header comey kat atas ni..

2 Didiey..
^
^
=> Bil follower Eira setakat jam1151 am 18/9/2012 ialah 108
=> Target follower...seramai yg boleh..(^-^ )

Thursday, 13 September 2012

::Jauh Di Sudut Hati~Sudirman::


Semalam otw nak balik keje..
Tetiba terdengar lagu ni kat radio..
Sayu je rasa..
Jom kita layan..

Sayang

Kubawa jauh rinduku
Kerna aku telah tahu
Kau bukan milikku

Sayang

Sesunguhnya bukan mudah
Menjalani hidup ini
Tanpa kau di sisi

Jauh disudut hati
Aku masih bermimpi
Mimpi yang indah
Esok kau kembali

Wednesday, 12 September 2012

::Hiasan Pada Pintu Lif::


Asslamualaikum..
Jom kita layan gambar2 hiasan kat pintu lif...
 Terang sentiasa..
 confirm terkejut..
 Nampak padat je lif ni..
 ni lif ke apa??
 peminat wrestling..
 confirm Eira x masuk..

 papan iklan..
 confirm x keluar dah..
macam berada dlm filem 3D..

Tuesday, 11 September 2012

::Teman Pengganti~Black ft Malique::


Assalamualaikum..
Tengah khusyuk wat kje..
Tetiba je pegawai Eira panggil..
Ingatkan dorang nak tanya pe..
Rupa-rupanya..
Dorang tanya tajuk lagu terbaru Black ft Malique..
Teman Pengganti..
Jom kita layan lagu ni...


(Black)
Ketawa bersama
Menangis bersama
Ku bersumpah harap kita
Mati pun bersama

(Malique) 
Sejak dua menjak ini
Makin kerap ku diganggu visi
Bila celik, juga bila mimpi
Aku nampak kau, tapi bukan aku yang di sisi
Dia membelaimu dengan izin dan permisi
Sentuhan katanya semuanya kau iakan
Sentuhan jari kau diamkan dan biarkan
Aku redha walau tidak ku damba
Walau hampa semuanya dah dijangka

Beberapa purnama dulu cinta bertakhta
Kenangan dibina kita indah belaka
Ketawa bersama, menangis bersama
Ku bersumpah harap kita mati pun bersama
Namun hakikatnya, bukan mudah
Aku sembunyikan gulana-gundah
Segalanya kan berubah
Dengarkan apa yang ku mahu luah

::UPSR::




Assalamualaikum..
Firstly..
Eira nak wish Good Luck
Untuk adik2 yang bakal menduduki peperiksaan UPSR..
Especially to my nephew, Iffat..
Jawab exam tu elok2 k..


Ni akak Eira nak kongsi sikit..
Pengalaman amik UPSR dgn korang sume..
Akak amik exam tahun 1998..
Tahun tu lah de Sukan Komanwel..
Ada Piala Dunia..
Memang dugaan tol..
Ari pertama exam..
Akak gi sekolah lambat sikit..
Selalu gi sekolah dgn bas sekolah..
But ari tu..
Terpaksa ar naik bas awam..
Kitorang panggil bas tu..
Bas kuning @ Penang Yellow bus..
Cam gini ar rupa bas tu..

Ingat gi no bas tu==>88
Berangin je bila naik bas ni..
Maklumlah aircond free..
Janji sampai gak kat sekolah..
And dapat menduduki peperiksaan..
Zaman sekarang..
Mak n ayah adik2 sume..
Mesti hantar anak masing2 gi sekolah..
Siap de yang tunggu gi..
Zaman akak dulu..
Mana ada dik oi..
Pegi sendiri je lah..
Mak n ayah kirim doa je kat umah..
Kepada adik2 yang amik UPSR tu..

Buatlah yang terbaik untuk diri anda k...


Lencana sekolah ku...

::"Curi-Curi Suka" Giveaway!::


Assalamualaikum..
Eira join GA ni pulak..
Dari EqbalZack
Syarat2nya mudah je..
=> Jadi follower blog EqbalZack
=> Tarikh tamat : 11.59 pm, Ahad, 16 September 2012
=> Hadiah2 yg ditawarkan amat menarik..
=> Nak tahu maklumat lanjut, klik banner kat bawah ni k..
Jom join ramai2..

::Mohd Noor Shawal 1st GiveAway Contest::


Assalamualaikum..
Jom join GA dari Mohd Noor Shawal ni..
Hadiah2 sume menarik..
Klik banner kat bwh ni..
Widget apa yg masih kekal di blog Syawal..
==> (c) Widget Naruto

Jom kita join ramai2..

::Segmen: Saya Blogger Cool::


Assalamualaikum..
Ari ni..
Eira join segmen dari Mohd Noor Syawal
Jom kita join ramai2..



Friday, 7 September 2012

::Kelebihan Hari Jumaat::


Hari Jumaat seperti yang kita semua sudah maklum merupakan penghulu segala hari... 
Dalam Bahasa Arab ia disebut “Saiyidul Aiyam: سيد الأيام”... 
Berikut antara kelebihan2 hari Jumaat..
=>Allah SWT menciptakan Nabi Adam dan Hawa, kemudian pada hari itu juga Allah mengahwinkan mereka.(Kalau de sesape yg nak kahwin tu, pilihlah ari Jumaat erk)

Sebahagian Ulama berkata : Telah terjadi 7 Pernikahan antara para Nabi dan antara para Auliya’ pada hari Jumaat, iaitu :
1. Pernikahan antara Adam as dengan Hawa,
2. Pernikahan antara Yusuf as dengan Zulaikha,
3. Pernikahan antara Musa as dengan Shafrawa,
4. Pernikahan antara Sulaiman as dengan Balqis,
5. Pernikahan antara Nabi Muhammad saw dengan Siti Khadijah,
6. Pernikahan antara Nabi Muhammad saw dengan Siti Aisyah,
7. Pernikahan antara Ali bin Abi Thalib dengan Fatimah.

=>Peristiwa-peristiwa yang berlaku pada Hari Jumaat:


Abdullah bin Munzir telah meriwayatkan bahawa Rasulullah s.a.w telah bersabda (maksudnya): “Hari Jumaat adalah penghulu segala hari dan yang terbesar disisi Allah. Ia adalah hari yang lebih besar di sisi Allah daripada hari Raya AldilFitri. Pada hari itu telah terjadi lima perkara iaitu:
1. Penciptaan Adam.
2. Pada hari itu juga dikeluarkan dia dari syurga.
3. Pada hari itu juga, dia wafat.
4. Dan pada hari itu terdapat satu masa di mana tidaklah seorang hamba itu meminta sesuatu dari Tuhannya melainkan akan dikurniakan kepadanya selagi dia tidak meminta yang haram.
5. Pada hari itu Qiamat akan terjadi dan tidaklah seorang pun malaikat muqarrabun pun di sisi Allah azzawajalla melainkan ia takut pada hari Jumaat, (tetapi) tidak langit dan tidak bumi melainkan ia merasa kasih pada hari Jumaat”.


Wallahuallam...

::Rahsia Wanita::


Assalamualaikum..
Ari ni Eira nak kongsi tentang rahsia wanita..
Tanah..
Api..
Angin..
Air..

WANITA TANAH 
Wanita tanah dilahirkan di bawah zodiak Taurus (21 April-20Mei), Virgo (24Ogos-23 September) dan Capricon (22 Disember-20 Januari) 


Seorang yang boleh dijangka, berwibawa dan praktikal penyabar dan bertolak ansur, mempunyai kehendak dalaman dari segi emosi dan material. Semangat produktif dan gigih yang disertai dengan sikap berhati-hati menjadikan wanita tanah berkemampuan mencapai kejayaan dalam perniagaan Kebijaksanaan dan kepintaran yang diperolehi sering tersembunyi oleh air muka semulajadi yang pendiam dan tenang. Sifat marah yang terkawal serta keperluan untuk keteguhan dan kawalan sering terbawa-bawa dalam perhubungan yang amat konservatif, serius dan sederhana Tidak mudah menunjukkan sifat penyayang tetapi wanita tanah adalah seorang kekasih yang setia dan berwibawa 

WANITA API 
Wanita api dilahirkan di bawah zodiak Aries (21 Mac-20 April), Leo (24 Julai-23 Ogos) dan sagittarius (23 November-21 Disember)


Dilahirkan sebagai pemimpin Mempunyai kekuatan diri dan biasanya enggan menerima pendapat orang lain walaupun ianya benar seorang yang artistik dan sukar dijangka, tetapi biasanya romantis dan tidak pemalu mempunyai personaliti suka menguasai dan mendominasi tetapi boleh mengimbangi sifat-sifat ini dengan sikap yang pemurah, mesra dan menunjukkan sifat yang mendalam terhadap sesuatu yang disukainya. Suka berterus terang dan tidak berselindung menyebabkan orang yang dikasihi merasa sedih dan terhiris. Jujur dan mahu hubungan peribadi berjalan dengan lancar. Wanita api harus diberikan ruang yang cukup luas untuk menjadikan perhubungan itu terus berkesan. Tidak keberatan untuk beralih arah jika berasa tertekan 

WANITA ANGIN 
Mereka ini lahir di bawah lambang Gemini (22 Mei-21 Jun), Libra (24 September-23 Oktober) dan Aquarius (21 Januari-19 Februari). 

Berterus terang,berminda aktif dan gemar mencari kepelbagaian dalam setiap aspek kehidupan. Berfikiran terbuka, mempunyai daya imaginasi dan inovatif, bagi mereka segalanya boleh dicapai. Bergaya, tenang dan tidak cerewet serta mempunyai keinginan semulajadi untuk mengamalkan sikap diplomasi dan saling bekerjasama bersungguh-sungguh. Sanggup mengorbankan kehendak atau idea mereka sendiri demi mencapai keharmonian dan mengelakkan perselisihan atau konflik. Sentiasa gigih untuk mendapatkan cinta yang terunggul, untuk berkonfrantasi. Kurang cenderung untuk menyampaikan perasaan sebenar yang terpendam dalam hati mereka. Dikenali dan diingati kerana sifat romantis dan manja 

WANITA AIR 
Wanita air terdiri daripada mereka yang lahir di bawah zodiak Cancer (22 Jun-23 Julai), Scorpio (24 Oktober-22 November) dan Pisces (20 Februari-20 Mac). 


Mempunyai sifat semulajadi untuk berkembang maju. Mereka ini dipandu oleh perasaan hati . Mempunyai sifat mudah bersimpati. Berdaya imaginatif sentimental Mempunyai perasaan yang berubah-ubah,berhati-hati, tenang dan mudah tersentuh oleh emosi orang-orang yang berada disekeliling dan cepat mengeluarkan air mata dalam sebarang situasi yang menyedihkan. Mudah mengikut rentak emosi orang lain dan juga diri sendiri

Korang yang mana??

Thursday, 6 September 2012

::zyraroxx: follower datang bertubi-tubi::


Jom ikut segmen ni pulak..
Segmen dari zyraroxx

Suka tengok banner ni..
Cute je..
Follower eira x ramai..
44 orang je..
Huhuhu..
Entah bila ar follower ni nak bertambah..

::GiveAway : From Sept to Nov by Jaja Sutera::


Assalamualaikum..
Ari ni Eira join GA dari Jaja


Berikut adalah hadiah2 yang ditawarkan...

Shawl (2x)
Whitening Tomato Body Scrub (1x)
Soft Masker (1x)
Collagen Juice (1x)
Single Doodle (2x)
Couple/double Doodle (1x)
Topup RM 10.00 (2x)
Topup RM 5.00 (2x)
Tie Clip (2x)
Fridge Magnet from Cameron Highlands (2x)
Cute Brooch (2x)
Simple Header (2x)
Handmade Felt Craft (1x)

Nak tahu maklumat lanjut??
Klik je banner kat atas ni..
Eira tag dorang ni..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

::Tinggalkan Link Korang Kat Sini::

Copyright © 2012.All Right Reserved by Eira Aikawa