::Tabung Nak Bayar Roadtax Kereta ::

Monday, 29 March 2010

::Orang Yang Mencintaimu::





Orang Yang Mencintaimu...

1. Orang yang mencintai kamu tidak pernah mampu memberikan alasan kenapa dia mencintai kamu. Yang dia tahu di hati dan matanya hanya ada kamu satu-satunya.

2. Orang yang mencintai kamu selalu menerima kamu apa adanya, di hati dan matanya kamu selalu yang tercantik walaupun mungkin kamu merasa berat badan kamu sudah bertambah.

3. Orang yang mencintai kamu selalu ingin tahu tentang apa saja yang kamu lalui sepanjang hari ini, dia ingin tahu kegiatan kamu.

4. Orang yang mencintai kamu akan mengirimkan SMS seperti 'selalmat pagi','selamat hari minggu', 'selamat tidur', 'take care', dan lain-lain lagi, walaupun kamu tidak membalas SMS-nya, kerana dengan kiriman SMS itu lah dia menyatakan cintanya, menyatakan dalam cara yang berbeza, bukan "aku CINTA padamu", tapi berselindung ayat selain kata cinta itu.

5. Jika kamu menyambut hari jadi dan kamu tidak mengundangnya ke majlis yang kamu adakan, setidak-tidaknya dia akan menelefon untuk mengucapkan selamat atau mengirim SMS.

6. Orang yang mencintai kamu akan selalu mengingat setiap kejadian yang dia lalui bersama kamu, bahkan mungkin kejadian yang kamu sendiri sudah melupakannya, kerana saat itu ialah sesuatu yang berharga untuknya. dan saat itu, matanya pasti berkaca. kerana saat bersamamu itu tidak boleh berulang selalu.

7. Orang yang mencintai kamu selalu mengingati setiap kata-kata yang kamu ucapkan, bahkan mungkin kata-kata yang kamu sendiri lupa pernah mengungkapkannya. kerana dia menyematkan kata-katamu di hatinya, berapa banyak kata-kata penuh harapan yang kau tuturkan padanya, dan akhirnya kau musnahkan? pasti kau lupa, tetapi bukan orang yang mencintai kamu.

8. Orang yang mencintai kamu akan belajar menggemari lagu-lagu kegemaran kamu, bahkan mungkin meminjam CD milik kamu, kerana dia ingin tahu apa kegemaran kamu - kesukaan kamu kesukaannya juga, walaupun sukar meminati kesukaan kamu, tapi akhirnya da berjaya.

9. Kalau kali terakhir kalian bertemu kamu mungkin sedang selesema, atau batuk-batuk, dia akan sentiasa mengirim SMS atau menelefon untuk bertanya keadaan kamu - kerana dia bimbangkan tentang kamu, peduli tentang kamu.

10. Jika kamu mengatakan akan menghadapi ujian, dia akan menanyakan bila ujian itu berlangsung, dan saat harinya tiba dia akan mengirimkan SMS 'good luck' untuk memberi semangat kepada kamu.

11. Orang yang mencintai kamu akan memberikan suatu barang miliknya yang mungkin buat kamu itu ialah sesuatu yang biasa, tetapi baginya barang itu sangat istimewa.

12. Orang yang mencintai kamu akan terdiam sesaat, ketika sedang bercakap di telefon dengan kamu, sehingga kamu menjadi bingung. Sebenarnya saat itu dia merasa sangat gugup kerana kamu telah menggegarkan dunianya.

13. Jika suatu saat kamu harus pindah ke daerah lain, dia akan sentiasa memberikan nasihat agar kamu waspada dengan persekitaran yang boleh membawa pengaruh buruk kepada kamu. dan jauh dihatinya dia benar-benar takut kehilangan kamu, pernah dengar 'jauh dimata, jauh dihati?'

14. Orang yang mencintai kamu bertindak lebih seperti saudara daripada seperti seorang kekasih.

15. Orang yang mencintai kamu sering melakukan hal-hal yang SENGAL seperti menelefon kamu 100 kali dalam masa sehari. Atau mengejutkan kamu di tengah malam dengan mengirim SMS. Sebenarnya ketika itu dia sedang memikirkan kamu.

16. Orang yang mencintai kamu kadang-kadang merindukan kamu dan melakukan hal-hal yang membuat kamu pening kepala. Namun ketika kamu mengatakan tindakannya itu membuat kamu terganggu dia akan minta maaf dan tak akan melakukannya lagi.

17. Jika kamu memintanya untuk mengajarimu sesuatu maka ia akan mengajarimu dgn sabar walaupun kamu mungkin orang yang terbodoh di dunia!. bahkan dia begitu gembira kerana dapat membantu kamu. dia tidak pernah mengelak dari menunaikan permintaan kamu walau sesukar mana permintaan mu.

18. Kalau kamu melihat handphone-nya maka nama kamu akan menghiasi sebahagian besar INBOX-nya. Dia masih menyimpan SMS-SMS dari kamu walaupun ia kamu kirim berbulan-bulan atau bertahun-tahun yang lalu. Dia juga menyimpan surat-surat kamu di tempat khas dan segala pemberian kamu menjadi benda-benda berharga buatnya.

19. Dan jika kamu cuba menjauhkan diri daripadanya atau memberi reaksi menolaknya, dia akan menyedarinya dan menghilang dari kehidupan kamu, walaupun hal itu membunuh hatinya.

20. Jika suatu saat kamu merindukannya dan ingin memberinya kesempatan dia akan ada menunggu kamu kerana sebenarnya dia tak pernah mencari orang lain. Dia sentiasa menunggu kamu.

21. Orang yang begitu mencintaimu, tidak pernah memaksa kamu memberinya sebab dan alasan, walaupun hatinya meronta ingin mengetahui, kerana dia tidak mahu kamu terbeban dengan karenahnya. saat kau pinta dia berlalu, dia pergi tanpa menyalahkan kamu, kerana dia benar-benar mengerti apa itu cinta.

Friday, 19 March 2010

~Kursus Powerpoint~



Assalamualaikum...
Baru minggu ni sempat nak update blog..
Last week..
Seminggu eira x de kat opis..
Pergi berkursus di ALPHA Bangi..
Kursus Powerpoint..
Eira gi ngan member tempat keje
Akhma n Wanie..

Sepanjang kursus berlangsung,
Semuanya berjalan lancar..
Dapat pegawai yang bez..
Kawan2 dari negeri2 lain..
Satu je yang x bez..
Perjalanan pergi & balik..
Yang cukup menyiksakan..




Bertolak dari Penang kol 10 pg..
Sampai je kat selekoh lepas terowong..
Tetiba je tayar depan Delta pancit..
Terpaksa le kitorang berjemur kt tgh panas..
Sementara menanti bantuan dari JPAM Ipoh..

Berkampung kat Ipoh dari kol 1 tgh ari smpai kol 6 ptg..
dalam keadaan panas terik..
kelaparan..
memang betul2 menguji tahap kesabaran kitorang..
apa-apa pun thanx a lot to tn shah..
coz sudi belanja kitorg air..

Perjalanan diteruskan lagi..
Menuju ke destinasi..
ALPHA Bangi..
Dengan menaiki Handalan..
Akhirnya..
Kami tiba gak ke destinasi tepat kol 12 tgh mlm..
Dpt je katil..
Terus masuk alam Dreamland..
Walaupun tido tanpa beralaskan cadar..
Huhuhu..

Hari-hari di ALPHA Bangi..
Memang bez..
Dapat bersua kembali dengan bakal2 Skim KP
Kemaafan ku pinta..
Sebab x sempat nk layan korang sume..
Paham2 je lah erk
Insyaallah..
Kita akan bersua lagi di lain masa..

Bila tiba hari nak blk lak..
Perjalanan balik terpaksa ditunda..
Dari ari Jumaat ke ari Sabtu..
Memang perit..
Terpaksa bermalam semalam lagi..
Tapi..
Inilah satu-satunya peluang..
untuk borak2 dgn skim kp..
hehehe
Korang memang de bez..
Sempat gak kitorang tgk wayang..
Adnan Sempit..
Walaupun cuma kat Dewan Theateret..
Tapi dh kira bez abih ar..

Bertolak pulang ke Penang..
Pada ari sabtu jam 7.00 malam..
Tapi terpaksa antar bdk2 PVR kt JPAM Seremban dl..
Coz dorang ada lthn T-Baton..
Huhuhu..
Berhenti mkn kt Terminal-one seremban..
Mmg kitorang x kan lupa..
Layanan kt kedai mkn..
Memang servis yang teruk..
Tapi nak wat cm ne..
dah lapor..
mkn je le..

Kol 11 mlm..
Baru kitorang bergerak balik..
Nak dijadikan cerita..
Sebaik saje melintasi Tanjung Malim..
Tayar Delta blkg lak yg pancit..
Aduyai..
Memang teruk..
Kitorang terpaksa berhenti di setiap hentian..
Sebelum berkampung semula kat Ipoh..
Sementara menanti Handalan..
Alhamdulillah..
Akhirnya kami tiba dengan selamatnya ke JPAM Pulau Pinang..
Eira sampai kat umah dlm kol 1 petang..

Apa2 pun..
Terima kasih wat skim kp..
Yg amik berat psl kitorang..




Sehinga berjumpa lagi di ALPHA Bangi..
Insyaallah..



Wednesday, 3 March 2010

~Selalu Mengalah~



Jelaskan padaku isi hatimu
Seberapa besar kau yakin padaku
Untuk tetap bisa bertahan denganku
Menjaga cinta ini
Pertengkaran yang terjadiS

eperti semua salahku

reff: Mengapa selalu aku yang mengalah
Tak pernah kah kau berpikir
Sedikit tentang hatiku
Mengapa ku yang harus selalu mengalah

Pantaskah hatiku
Masih bisa bersamamu

Lagu nyayian kumpulan Seventeen..
Salah satu lagu fav eira..
Lirik lagu ni begitu menyentuh perasaan..
huhuhu

Buat semua insan yang mungkin pernah terluka hati..
di atas kesilapan @ kesalahan Eira..
Hanya maaf yang dapat ku pinta..

Aku wanita di dalam balang kaca..
Hanya orang yang mampu sahaja..
Dapat memiliki hati ini..




Tuesday, 2 March 2010

~Congratulations~



Assalamualaikum..
Dear My Blog..
Agak sibuk sejak kebelakangan ini..
Banyak tol keje nak kena disiapkan..
huhuhu

Lepas balik dari ALPHA..
Sibuk lak dgn lthn..
hmmm
habis gelap muka eira..

awal2 bulan lak..
besa le..
sibuk nk wat elaun..

Nak ucap congrates kat Puan Ulin..
Atas kelahiran cahaya mata sulong..
Mohd Zaquan (kalu x silap ar)



moga2..
bila besar nanti..
muka dier cute cm ni..
he3..

Bulan Februari ni..
sesak sikit..
huhuhu

Hopefully bulan Mac ni..
Bertambah baik dr bulan lepas
Insyaallah..








Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

::Tinggalkan Link Korang Kat Sini::

Copyright © 2012.All Right Reserved by Eira Aikawa