::Tabung Nak Bayar Roadtax Kereta ::

Monday, 21 December 2009

Congarates..

Assalamualaikum...
Bz tol skrg ni..
Nak kena siapkan laporan tahunan..
Huhuhu..
Apa-apa pon..
tu mmg dh keje eira..
so..
buat je abis baik..
chaiyok2!!



Pas tu..
Nak ucap tahniah..
kat Tuan Azhari..
atas kelahiran cahaya mata sulong..
Baby girl..
kalu x salah..
nama dia Nur Najihah (kalu silap sori erk tuan)




Then..
Tahniah gak wat Tuan Sansuri..
Yang akan melangsungkan perkahwinan bula depan..
Semoga sume berjalan dengan lancar..
Insyaallah..



Lastly..
Eira harap..
Sempat siapkan laporan sebelum tarikh tamat..
Amin..

Monday, 14 December 2009

X dapat gi t'ganu

Bezya kalu dpt gi t'ganu..
tapi nak wat cam ne..
keje perlu diutamakan..
Juz wanna say..
Gud luck to all my frenz..
yang masuk bertanding sempena hari PA..
Wat yg terbaik utk Penang K..


Ari ni..
ramai lak org yg sakit kat opis..
cain lak eira tgk..
So..
Hopefully..
Kak CT..
Kak Zura..
En. Rahman..
n Tuan Haslan Cepat sembuh..


Keje2 gak..
Kesihatan tetap kena jaga..
Pesanan ni khas utk diri sendiri gak..
hehehe..

Lastly..
Hopefully..
Dapat siapkan laporan..
insyaallah..

::Aku Tak Percaya Cinta::

1st time dengar lagu ni..
x brapa minat sebenarnya..
tapi entah bagaimana..
tetiba je..
member eira cakap lagu ni sesuai untuk eira..
ade ke patut..
Jom kita hayati dulu lirik lagu ni..
hehehe

(Ulang 2x)
Hey hey hey hey
Aku tak percaya cinta
Aku tak percaya cinta
Aku tak percaya C I N T A

Namaku tak perlu disebutkan
Dari suara pasti kau kenalku
Rupaku tak payah dibayangkan
Memang kau tak rugi bertemuku

Ku selalu lihat dari jauh
Kutahu kaupun rasa sesuatu
Bila kau perlu diriku
Tiada biar menjadi misteri hidupmu

Aku tak pernah fikirkan cinta
Sekadar mengusik kamu
Biarlah cinta yang datang padaku
Aku tak percaya

Aku tahu kau ingin bercinta
Janganlah cepat jatuh cinta
Berkawan dahulu baru ceritanya sempurna

Hey hey hey hey

Memang benar kau jadi rebutan
Ramai gadis yang terpikat denganmu
Tapi aku beza dari semua
Bukan aku menjual mahal

Kerana ku cukup semua
Hanya tiada hmmm teman lelaki
Sekadar sekadar cuci mata
Melihat lelaki seperti kamu

Aku tak pernah fikirkan cinta
sekadar mengusik kamu
biarlah cinta yang datang padaku
aku tak percaya

Aku tahu kau ingin bercinta
janganlah cepat jatuh cinta
berkawan dahulu baru ceritanya sempurna

Hey hey hey hey
Aku tak percaya cinta
Aku tak percaya cinta
Aku tak percaya C I N T A

Baru semalam aku bermimpi bertemu kamu
Peliknya rasa lantas kutersedar
Aku tak percaya

Hey hey hey hey

Aku tak percaya cinta
Aku tak percaya cinta
Aku tak percaya C I N T A

Namaku tak perlu disebutkan
Dari suara pasti kau kenalku
Rupaku tak payah dibayangkan
Memang kau tak rugi bertemuku

Ku selalu lihat dari jauh
Ku tahu kaupun rasa sesuatu
Bila kau perlu diriku tiada
Biar menjadi misteri hidupmu

Aku tak pernah fikirkan cinta
Sekadar mengusik kamu
Biarlah cinta yang datang padaku
Aku tak percaya

Aku tahu kau ingin bercinta
Janganlah cepat jatuh cinta
Berkawan dahulu baru ceritanya sempurna

Hey hey hey heyHey hey hey heyHey hey hey heyHey hey hey hey.. aaa

Memang benar kau jadi rebutan
Ramai gadis yang terpikat denganmu
Tapi aku beza dari semua
Bukan aku menjual mahal

Kerana ku cukup semua
Hanya tiada hmmm teman lelaki
Sekadar sekadar cuci mata
Melihat lelaki seperti kamu

(*)Aku tak pernah fikirkan cinta
Sekadar mengusik kamu
Biarlah cinta yang datang padaku
Aku tak percaya

Aku tahu kau ingin bercinta
Janganlah cepat jatuh cinta
Berkawan dahulu baru ceritanya sempurna.. oooo
(Ulang 2x)Hey hey hey hey

Aku tak percaya cinta
Aku tak percaya cinta
Aku tak percaya C I N T A

Baru semalam aku bermimpi bertemu kamu
Peliknya rasa lantas kutersedar
Aku tak percaya
(Ulang *)


>>Hmmm..
de le kot serba sikit kena dgn eira..
hehehe


glitter-graphics.com

Tuesday, 8 December 2009

Banyak Masalah..

Assalamualaikum..
Dear My blog..
Setelah agak lama menyepi..
Kini aku kembali..
hehehe
terlebih ayat le plak..
Last Month n dis week..
Banyak tol mslh br muncul..
huhuhu
Mula2..
Hp wat hal..
Skrg ni pon masih dlm workshop lagi..
Malang tol nasib diriku ini..
terpaksa ar kuar duit..
beli handset baru..
huhuhu
Dengan keje yang makin banyak..
Kadang2 wat aku tensen ckit..
But luckily..
Eira de bos n kekawan yg baik..
Kurang ar ckit bebanan keje..



Ari ni lak..
Pc kt tmpt keje lak wat hal
X leh buka..
Dah ar banyak fail de dlm 2..
aduyai..
kena taip balik sume
pendrive pon dh penuh..
Malang sungguh nasib diriku..
Hopefully..
Esok n hari2 yg mendatang..
Kehidupan ku akan bertambah baik..
Insyaallah..

Friday, 4 December 2009

~Surat Untukmu Sahabat~

Bismillahirrahmanirrahim..

Ke hadapan sahabatku yang kukasihi dan kusayangi kerana Allah,

Semoga dirimu sentiasa di bawah lindungan rahmatNya serta dikurniakan tubuh badan yang sihat bagi menunaikan tanggungjawabmu sebagai seorang Muslim. Ketika nukilan ini kutulis mungkin kau sedang ditemani oleh sahabatmu yang mampu menceriakan dirimu lebih dariku. Walau bersama siapapun dirimu ketika ini, walau siapa jua di sisimu, diriku tetap mendoakan kesejahteraan dan kebahagiaan dirimu..

Sahabatku,
Sepanjang cuti yang lalu, banyak yang telah kufikirkan. Tentang kata-katamu mengenai diriku. Tentang teguran darimu yang membuat diriku tersedar dari lamunanku. Terima kasih wahai sahabatku. Dengan kata-kata dan teguran darimu, aku muhasabah kembali tentang apa yang telah aku lakukan sepanjang kita bersahabat. Adakalanya perlakuan dan tutur kataku melukai hatimu. Tapi kau masih tersenyum ketika berbicara denganku. Ku akui kelemahan diri yang sukar sekali mengawal bicaraku. Telah banyak kali kuingatkan diri ini agar mengawal setiap tutur bicaraku namun diriku kecundang jua.

Sahabatku,
Kadang-kadang banyak perkara yang ingin kukongsi bersama dirimu. Bila kusedar tentang siapa diriku pada pandangan matamu, cepat-cepat aku padamkan keinginan hatiku itu. Aku mengerti bahawa aku bukanlah sesiapa pada dirimu. Tapi bagiku dirimu amat bererti buat diriku. Sejak aku mengenali dirimu, banyak perkara yang tak pernah aku bayangkan menjadi sebahagian dari kisah hidupku telahpun kutempuhi. Ianya amat beerti bagi diriku yang masih mencari tentang erti kehidupan yang sebenar.

Sahabatku,
Aku tertanya ke mana hilangnya kemesraan hubungan kita. Kenapa kau mendiamkan diri dan tidak menjawab semua panggilanku? Jika benar diriku ada berbuat salah dan melukai hatimu, maafkanlah diri ini kerana aku jua manusia biasa yang tidak dapat lari daripada melakukan kesilapan dan kesalahan. Khabarkan pada diriku tentang apa yang telah aku lakukan yang membuatkan dirimu menjauhkan diri dariku. Jika dirimu enggan memaafkanku, apalah dayaku kerana hanya kau yang berhak untuk memberikan kemaafan padaku. Sahabatku yang lain pernah berkata 'Orang yang memaafkan kesalahan orang lain punyai jiwa yang besar'. Mahukah kau menjadi seperti mereka?

Sahabatku,
Aku tidak mampu lagi untuk menyusun madah kerana setiap kali diriku mencoret nukilan buatmu aku dapat rasakan yang kau semakin jauh dariku. Ambillah sebanyak mana waktu yang kau mahukan. Akanku didik diri ini agar sabar dalam menanti sebuah kemaafan darimu. Jika itu harga sebuah kemaafan yang perlu kubayar akan kusabar dalam penantian ini.

Sekian dariku.

Sahabatmu,
Al-Mukhlisah.


~artikel dipetik dsri iLuvislam.com~
>> Khas untuk semua sahabatku..
>> Walau di mana kalian berada, kalian tetap dlm ingatanku..
>> semoga pesahabatan kita kekal Untuk selamanya..Insyaallah..
>> Amin..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

::Tinggalkan Link Korang Kat Sini::

Copyright © 2012.All Right Reserved by Eira Aikawa