::Tabung Nak Bayar Roadtax Kereta ::

Tuesday, 15 July 2014

::Resepi Ketayap @ Kuih Gulung::



Hari Jumaat lepas..
Eira dan 2 oarang kawan kat opis..
Bercadang nak buat projek..
Macam projek besar je kan..
Sebenarnya..
De sorang akak kat opis ni..
Teringin sangat nak makan kuih ketayap..
Masa berbuka..
So..
Kitorang pun memulakan projek buat kuih..













Akak yang de lesung pipit tu..
Yang teringin nak makan..
Excited tol kitorang..
Jom kita tengok bahan2 yang diperlukan..

Inti:
Kelapa parut  ( dimasak
Gula merah       sekali)
*Kalau nak campur gula pun boleh, tapi kena tambah tepung gandum sikit. kalau tak inti ni berair lak

Kulit:  
Tepung gandum
Daun pandan (dikisar untuk ambil air)
1 biji telur
Sedikit tepung ubi

Bahan2 kat atas ni perlu dikacau sebati.
Panaskan kuali dan masukkan adunan kat atas..
Angkat letak dalam pinggan..
Pas tu masukkan inti dan gulung..
Ini lah hasilnya..
Semua siap bawa tupperware masing2..
Selamat berbuka..

*Korang dah ada kucing #KAX ke? Eira tak sempat nak kumpul..
Huhuhu

No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi singgah kat blog Eira
Tinggalkan jejak korang kat sini..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

::Tinggalkan Link Korang Kat Sini::

Copyright © 2012.All Right Reserved by Eira Aikawa