::Tabung Nak Bayar Roadtax Kereta ::

Wednesday, 18 June 2014

::Durian Oh Durian::




Semenjak dua tiga minggu ni..
Eira asyik makan durian je..
Alhamdulillah..
Last two weeks bos belanja makan durian..
Banyak sangat makan..
Sampai tak habis..
Siap buat kuah durian lagi..
Makan dengan roti benggali..
Jumaat lepas lak mak Eira beli durian lagi..
Tapi sekarang dorang letak dalam tupperware je..
Durian ni kalau makan banyak sangat..
Takut panas lak badan..
Kalau ada kulit durian..
Boleh gak minum air dalam kulit..
Ni terpaksa ar minum air banyak2..

Bila sebut pasal durian ni..
Teringat lak kat sorang akak kat opis Eira..
Dia langsung tak boleh makan, bau atau dengar perkataan 'durian'..
Kesian betul Eira tengok dia..
Member2 lain kat opis lak..
Selalu kenakan dia..
Geram je Eira tengok..
Bukannya akak tu sengaja..
Dah itu kelemahan dia..
Kita kena ar belajar menerima kelemahan orang lain..
Tak ada sapa pun yang sempurna..
Kadang2..
Eira pun ada gak terlepas cakap..
Sebut pasal durian..
Cepat2 Eira minta maaf..
Sekarang ni perkataan 'durian' dah ditukar kepada 'jebon'..
Hehehehe

Apa2 pun..
Kalau korang teringin nak makan durian yang best2..
Silalah berkunjung ke Penang ye..


2 comments:

Terima kasih sudi singgah kat blog Eira
Tinggalkan jejak korang kat sini..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

::Tinggalkan Link Korang Kat Sini::

Copyright © 2012.All Right Reserved by Eira Aikawa