::Tabung Nak Bayar Roadtax Kereta ::

Monday, 27 August 2012

::Lebaran 2012::


Assalamualaikum..
Dear my blog..
Agak lama menyepikan diri..
Bukannnya apa..
Bz dengan sambutan hari raya..
Tapi..
Raya tahun ni memang x berapa meriah..
Ayah still x sembuh lagi..
Tiap2 ari kena gi cuci luka..
Pagi raya pun kena gi cuci gak..

1st Raya
Seperti kebiasaan..
Raya pertama mesti pegi rumah my Mak Njang..
Tapi tahun ni..
My cousin kat manjung x balik beraya..
So, kurang meriah sikit..
Makan bihun sup buatan my cousin..
Memang terangkat.

Lepas beraya kat umah mak njang..
Gi  lak beraya umah kawan adik..
Kat Kuala Ketil..
1st time gi Kuala Ketil..
Bez gak..
Sebab masih terasa suasana kampung..

2nd Raya

Dok kat umah je..
Menanti kedatangan cousin dari KL..
Ingat smpai awal..
Rupanya mlm baru sampai..
Malam tu kitorang gi rumah my Mak Tam..
dia wat bihun sup..

3rd Raya
Raya kat umah mak njang gi..
Kak tini wat bakso lak..
Pas tu gi umah kawan adik..
Makan mee goreng..
Then terus gi rumah Chik Pah..
Makan laksa lak..
Balik gi ziarah Tok Su..
Ramai sgt org kat situ..
Nak makan pun, perut dah full..
So balik je lah..

4th Raya
Dah start keje..
Kesunyian yang amat kat opis..
Duduk tgk tv sambil makan kuih raya..
Hehehe

5th Raya
Amik cuti sehari..
Coz nak teman sepupu gi beraya..

Lebaran kali ni..
Memang x meriah..
Kadang2 terfikir gak..
Sedara-mara yang dah berada ni..
Langsung x jengah rumah kita..
Tau le teratak kita ni buruk je..
Hampir nak roboh lak tu..
Tapi..
Apa salahnya..
Di bulan yang mulia ni..
Kita mengeratkan kembali silaturrahim yang dah hampir yang dah hampir terputus..
Tak gitu

No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi singgah kat blog Eira
Tinggalkan jejak korang kat sini..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

::Tinggalkan Link Korang Kat Sini::

Copyright © 2012.All Right Reserved by Eira Aikawa