::Tabung Nak Bayar Roadtax Kereta ::

Saturday, 27 December 2014

::Dah 5 Tahun Rupanya::



Sedar tak sedar..
Hampir 5 tahun Eira berkhidmat kat opis ni..

Sepanjang 5 tahun ni..
Terlampau banyak kenangan..
Ada yang manis..
Ada yang pahit..
Ada yang kelat..
Dari elaun RM 4 sejam..
Sampai dah naik RM 6 sejam..
Dari uniform berwarna hijau..
1st time gi kursus..














Hingga sekarang berwarna biru..
Pic lama sebenarnya


















Ada kalanya Eira rasa rapuh sangat..
Rasa nak berhenti je..
Dari meneruskan perkhidmatan..
Mujur Eira ada keluarga dan kawan2..
Yang cukup memahami..
Nampak kegemukan ku di situ






















Setiap bulan..
Menghadapi masalah yang sama..
Berkenaan elaun..
Tertekan sangat..
Bila ada yang tengking, marah..
Tak kurang jugak maki hamun orang..
Kat Eira..
Bertanya bila elaun dorang nak masuk??
Kenapa lambat masuk??
Kenapa jumlah amaun sikit??
Betapa sukarnya nak menjawab soalan dorang ni..
Sebab soalan2 ni di luar kemampuan Eira..
Eira bukan bekerja dengan bank..
Yang nak tau..
Bila elaun dorang nak masuk..
Sabar je lah..

Sometimes pulak..
Eira tak terima langsung surat2..
Pada hal..
Ada je dalam buku rekod surat..
Orang yang terima surat siap tunjuk gi surat tu kat Eira..
Tapi..
Bila hantar surat kepada yang menguruskan pecahan..
Tak sampai pulak kat Eira..
So..
Salah Eira gak ke??
Kenapa la dorang ni tak de rasa tanggungjawab langsung..
Eira punya la susah nak cari kerja kerajaan..
Yang dah dapat ni..
Tak reti pulak nak hargai..
Kalau datang keje tapi tak buat keje..
Macam mana nak dapat gaji yang halal??
Bila cukup bulan je..
Cakap gaji tak cukup..
Mula ar nak meminjam duit..
Cuba ar kenang kembali..
Apa yang kita buat time keje..
Kita buat keje @ kita dok layan youtube..
Nampak je macam sibuk menaip..
Pada hal semua tu wayang je..

Tak tahu lah..
Sampai bila lagi Eira mampu bertahan..
Selama ni..
Eira bertahan..
Sebab nak cari rezeki untuk keluarga..
Nak bantu mak dan ayah..
Doakan Eira ye kawan2..
Moga2 ada sinar baru tahun 2015 nanti..

p/s: Harap2 tak de yang terasa dengan entry Eira ni..
     Semoga kita berubah menjadi yang lebih baik..

No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi singgah kat blog Eira
Tinggalkan jejak korang kat sini..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

::Tinggalkan Link Korang Kat Sini::

Copyright © 2012.All Right Reserved by Eira Aikawa