::Tabung Nak Bayar Roadtax Kereta ::

Saturday, 6 September 2014

::Kerana Duit::



Duit @ wang dah menjadi keperluan utama.
Kerana duit, mulut seseorang tu..
Boleh terkunci..
Sampai tak mampu nak marah..
Walau si anak melakukan kesalahan..
Mak & ayah masih mampu tersenyum..
Almaklumlah...
Tiap2 bulan masyuk kan..
Anak yang tak berduit pulak..
Di pandang sebelah mata saja..
Kebaikan yang dibuat pun..
Semua nampak buruk je di mata mereka..
Dunia-dunia..
Cakap orang yang berduit semua dituruti..
Cakap orang yang tak berduit ni..
Hanya dipandang sepi..
Walaupun orang tak berduit tu berilmu..
Tapi seolah-olah dirinya tak berharga je...
Sungguh hebat pengaruh duit ni..
Pada Eira..
Biar Eira tak berharta..
Asal ilmu penuh di dada..
Lagipun..
Duit bukan boleh dibawa mati..
Hanya ilmu yang bermanfaat je..
Dapat membantu kita kelak..
Di alam sana..

1 comment:

  1. Bila dipk2 balik.. Bukan sebab duit sgt, tp sebab nafsu x terkawal dlm diri. X berduit pun nk bergaya mcm org berduit.. PEACE. Sanggup menghina org kalu org x bg duit, sanggup x jaga perasaan org.. Salam Sabtu dr mummy

    ReplyDelete

Terima kasih sudi singgah kat blog Eira
Tinggalkan jejak korang kat sini..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

::Tinggalkan Link Korang Kat Sini::

Copyright © 2012.All Right Reserved by Eira Aikawa